Promluvte si s Leem a dračí vejce doneste Bennetovi, který po vás bude chtít další. Dá vám mapu všech jeskyní, kterou si prohlédněte. Je to sice trochu zdlouhavé, ale projděte všechny a až budete mír dvanáct vajec, dejte je Bennetovi a pokud jste v jeskyních našli deset plátů z brnění "Minecrawlerů", doneste je Wolfovi, který vám do druhého dne udělá brnění, ale na sobě máte lepší. Kousek od hospody a od lovce Dragomira (kterému jste už doufám vrátili jeho kuši) je také Sekobova manželka a Sekobův bratr, které odveďte na Onarovu farmu a dostanete zkušenosti a peníze. V průsmyku pod Dexterovým táborem řekněte uprchlým farmářům z Bengarovy farmy, že jste najali žoldáka (Wolfa - pokud jste tak ještě neučinili, udělejte to) na jejich ochranu a oni se tam vrátí. Pokud si ještě promluvíte s Busterem dozvíte se, že obchodník, který od něj měl kupovat rohy Stínových potvor je mrtvý, takže ty, které teď máte si můžete nechat. Teď jděte na Akilovu farmu a Akil si postěžuje, že mu někdo ukradl ovci. Jděte tedy do jeskyně kousek odtud (tam, kde byli dříve bandité, kteří měli Halvorovu speciální rybu) a zabijte další tři bandity. V jeskyni je ovce, se kterou si "promluvte" a bude vás následovat. Vraťte ji Akilovi a teleportujte se do kláštera.

Hned za u vchodu si promluvte s Jorgenem, který se sem nakonec dostal a dostanete něco zkušeností. Jděte za Pyrokarem a zeptejte se na knihu, kterou jste mu dříve přinesli. Je dole ve sklepení, ale je uzamčená kouzlem, které nikdo neprolomil. My naštěstí víme, jak ji otevřít, takže se vydejte dolů a až vás Talamon zastaví, řekněte že máte povolení od Pyrokara a bude vpuštěni. Knihu seberte ze stolku a přečtete si ji. Získáte kus papíru a klíč. Přečtěte si papír a použijte svícen u výklenku s knihovnou jako spínač. Knihovna se odsune a odhalí skrytý úkryt. Dojděte o svém úspěch říct Talamonovi a vydejte se do úkrytu na průzkum. Malým labyrintem se probijte přes kostlivce až ke dveřím, které otevřete klíčem z knihy. Ve velké knihovně pobijte "Demony" a seberte ze stolku mapu (podívejte se na ni - odhalí vám lokaci "Irdorathských síní") a zaprášenou knihu ("Dusty Book"), kterou si přečtěte. Vraťte se stejnou cestou zpět, promluvte si s Telamonem a upalujte za Pyrokarem, kterému řekněte o svém úspěchu. Teď budete potřebovat loď, kapitána a posádku, abyste se mohli konečně utkat s hlavním nepřítelem, který je na nedalekém ostrově. Jako kapitán vám může posloužit buď Jorgen, kterého ale Pyrokar nebude chtít pustit a budete muset vyčistit Xardasovu věž od "Demonů" nebo Thorlof, pro kterého jsem se rozhodl já.
Torlof ale bude chtít, aby zmizeli paladinové z města, takže vám dá za úkol jít do hradu ve "Valley of the Mines" a otevřít hlavní bránu, aby tam mohli vniknout skřeti a paladinové z města by jim museli jít na pomoc. Teleportujte se tedy do průchodu, projděte na druhou stranu a poté do hradu. Vyskákejte ke strážnému, který hlídá bránu a ukradněte mu jeho klíč. Odemkněte s ním dveře vedle něho a stiskněte spínač. Shlédněte animaci a pokud chcete, můžete se přidat k všeobecnému masakru, ale skřetů bude opravdu hodně. Jděte tedy zpátky na Onarovu farmu a Thorlofovi oznamte splněný úkol. Takže kapitána bychom měli. Teď nám zbývá posádka. Najměte tedy Leeho, Gorna a Benneta (mimochodem, pokud si teď s Bennetem promluvíte o brnění, nabídne vám nejlepší drakobijecké brnění, ale stojí dvacet tisíc, ale před odjezdem si ho určitě kupte) z Onarovy farmy, Angara (toho doporučuju obzvlášť) z Bengarovy farmy, Miltena z kláštera, Lestera (je stále u Xardasovy věže) a Diega, Larese a Vatrase z Khorinisu. To by mohlo stačit. Zajděte za soudcem do Horní části města a on vám dá povolení ke vstupu na loď. V horní části si ještě promluvte s obchodníkem Salandrilem, který se má dostavit k soudu v klášteře. Nejdříve na vás zaútočí, ale poté půjde, takže se teleportujte do kláštera a vyzvedněte si odměnu. Vraťte se do města a prodejte co jen můžete. Nakupte si hromadu léčivých lektvarů a kouzelných svitků - až odcestujeme na ostrov, nebude už návratu. Až budete mít pocit, že máte všechno hotovo, všechny postranní úkoly vyřešeny a nakoupeno dostatečné množství zásob, jděte na loď a se všemi si promluvte. Teď máte poslední šanci si od Benneta koupit nejlepší brnění, na ostrově vám ho už nenabídne. Vejděte do své kajuty a shlédněte animaci - začíná
Chapter 6 - The Halls of IrdorathPromluvte si s posádkou a pokud chcete, udělejte u některých z nich nějaké nákupy a spotřebujte své volné tréninkové body. Vyjděte z lodi a jedinou možnou cestou pokračujte vpřed a pobíjejte skřety a "Wargy". Až dorazíte do velké místnosti s jeskynním trolem, všechny pobijte a jděte po levé straně do místnosti (před vchodem je špatně viditelná rostlinka "Dragonroot") a zabijte několik skřetů s jejich náčelníkem. Od toho si vezměte klíč a jděte na místo, kde stál jeskynní trol. Za ním je vchod do malého vězení a v jedné cele nesedí nikdo jiný než zrádce Pedro. Nezabíjejte ho a doveďte ho na loď. Tam vám Pedro řekne, že v místnosti skřetího náčelníka je tajný průchod dál. Ještě si na lodi promluvte s Angorem, který vám jako jediný nabídne své služby přímo v boji, což neodmítněte, protože je to skvělý bojovník. Vraťte se tam tedy a stiskněte dva svícny na stěnách - nejprve levý, poté pravý. Teď si dávejte pozor, protože kousek ode dveří je za rohem schovaný "Seeker". Pokračujte jedinou cestou dále, pobijte několik "Lizardmanů" a vejděte do velké místnosti. Zde pobijte opět spoustu "Lizardmanů", posbírejte všechna dračí vejce (je jich jedenáct) a prohledejte truhly. U jedné truhly na zemi se válí starý kus papíru, který si přečtete. Pokračujte dále a narazíte na draka! Jeho jméno je "Feoradon" a je to bratr "Feomathara" - ohnivého draka z "Valley of the Mines". "Feoradon" je samozřejmě naštvaný, když mu vybíjíte členy rodiny a vrhne se na vás. Bohužel Angar vám nepomůže, protože si kousek od draka bude stále stěžovat na nesnesitelné bolesti hlavy, takže mu řekněte, ať se vrátí.. Ale "Feoradon" není nikterak silný a stačí jedna "Wave of Ice" na jeho znehybnění a poté ho v pohodě umlátíte mečem (nebo co to máte v ruce). Po boji si vezměte jeho srdce na obnovení amuletu "The Eye of Innos" a jděte dále. Dojdete k propasti bez mostu, ale pokud jste si přečetli starý papír, víte co máte dělat. Stačí střelnou zbraní střelit do spínačů nahoře na věžích a most se vysune.Na druhé straně pozor na "Seekera" a prohledejte obě věže. Nahoře každé z nich stiskněte spínač a jděte dál jedinou cestou. Pobijte několik kostlivců a vejděte do chrámu.
Uvnitř narazíte na temného lorda jménem Archol se spoustou kostlivců. Zabijte lorda a vezměte si od něj hlavně klíč, který otevírá dveře v téže místnosti. Ještě než se ale vydáte dále, prozkoumejte místnost za druhými dveřmi. Mimo jiné najdete deník a recept na lektvar. Přečtěte si deník a recept - můžete udělat lektvar z jedenácti dračích vejcí, kousku síry a černé perly. Bohužel jsem s sebou neměl černou perlu, takže nevím k čemu lektvar je, ale vzhledem k tomu, že je z jedenácti dračích vejcí, tak to bude asi pěkný dryák :). Ještě díky "Feoradonově" srdci znovu nabijte amulet "The Eye of Innos" a vydejte se dále. Dojdete do místnosti s mnoha východy. Váš úkol je otevřít centrální dveře. Tady si to rozvrhneme na levou a pravou část. Jděte doleva dolů a zabijte "Keymastera", kterému seberte klíč. Vraťte se do centrální místnosti a otevřete levé dřevěné dveře. Uvnitř zatáhněte za obě páky (na pořadí nezáleží) a v animaci uvidíte, jak se zvedají mříže. Jděte tedy doleva tam, kde se zvedly mříže (buď nahoře nebo dole) a na konci stiskněte tři spínače ve správném pořadí (prostřední je první). Veprostřed se vysune velký otočný spínač, po jehož otočení se v centrální místnosti vysune jeden malý sloupek. Vraťte se do místnosti za dřevěnými dveřmi a opět stiskněte oba spínače. Jděte opět tam, kde se vysunuly mříže a postup opakujte (tady je myslím pouze jeden spínač, takže si nemusíte lámat hlavu s pořadím). Až tady budete hotovi, opakujte stejný postup na pravé straně. Nyní byste měli mít v centrální místnosti vysunuté čtyři sloupky - na každém je jeden spínač. Všechny je stiskněte a vysune se další sloupek se spínačem. Po jeho stisknutí se konečně otevře cesta dál.
Jste v obrovské místnosti plné "Seekerů" a jedním temným mágem. S tím si promluvte, zabijte ho a přečte si papír, který má u sebe. Ještě prošmejděte čtyři malé postranní místnůstky a připravte se na finální soubor. Otevřete hlavní dveře a vyjděte po schodech. Nasaďte si amulet "The Eye of Innos", doplňte si zdraví i manu na maximum a uložte hru. Čeká nás hlavní protivník celé hry - mocný "Undead Dragon". Promluvte si s ním a užijte si asi těch patnáct sekund, které bude tento souboj trvat. Nemrtvý drak je totiž opravdu ubožák - stačí zakouzlit "Wave of Ice" na jeho znehybnění a poté zakouzlit tak dvě kouzla "Mass Destruction" a dvě kouzla "Rain of Fire" a dílo je hotovo. Pokud ne, zakouzlete další "Wave of Ice" a buď do něj perte další ničivá kouzla jako je "Rain of Fire" nebo "Thunderstorm" nebo ho dodělejte ručně. Po souboji shlédněte animaci, ve které se tam bůhví odkud teleportuje Xardas a "půjčí" si drakovu duši. Po animaci se objevíte ve velké místnosti, kde byl temný mág. Pokud chcete, můžete dojít zpět k mrtvole draka a obrat ho o jeho "Soulstone", ale k ničemu vám už nebude. Také jsou v jeho místnosti tři dlooouhé slepé chodby a v každé je pouze jeden nemrtvý skřet. Význam těchto chodem mi není jasný. Každopádně teď se vydejte zpět k lodi. Na zpáteční cestě budete potkávat některé vaše společníky, se kterými si vždy promluvte. Až se dostanete na loď, promluvte si s kapitánem a řekněte mu, že vše je připraveno ke zvednutí kotvy. Tím se spustí závěrečné outro, ve které nám tajemný Xardas nakousne něco ze třetího dílu (alespoň doufám) a opět tajemně zmizí. No a to je vše přátelé - dokončili jste gigantický Gothic 2 i s datadiskem. Bravo!
Pokud by chtěl někdo vědět, jak na tom na konci hry byl, tak moje postava vypadala takto:
Úroveň: 42
Síla: 89
Obratnost: 134
Mana: 82
Životy: 780
Počet nevyužitých tréninkových bodů: 38
Jednoruční zbraně: 74%
Obouruční zbraně: 44%
Luky: 68%
Kuše: 27%
Odolnosti: 155 / 155 / 103 / 53